Tradiční značka Jan Paukert nezmizí

Král hororu dal svolení režisérovi Robinu Kašpaříkovi ke zfilmování povídky Jsem brána. Měl ale podmínku: film nesmí vydělat ani cent. Jeho vznik tak umožnila až finanční podpora Natland Group.

„Už ten název mě zaujal: Jsem brána. Bylo to zvláštní a působilo to na podvědomí. Stejně jako ta povídka. Na první přečtení to vypadalo jako sci-fi horor, ale bylo v tom něco hlubšího a mnohem temnějšího. To ‚něco‘ jsem chtěl dostat do filmu a úplně mě to strhlo,“ vysvětluje Kašpařík.

A strhlo to i Natland Group, který se stal generálním partnerem projektu a finančně podpořil jeho vznik. Do týmu se připojili maskéři studia FX Creator (Drákula: Neznámá legenda), francouzský kameraman Nicolas Bordier (Bez hranic), kaskadéři CSFA (Příběh rytíře), postprodukční studio UPP (Parfém: příběh vraha) a další.

Film se natáčel přímo z pohledu hlavní postavy. A to dokonce dvakrát: jedna verze pro klasická kina a druhá pro revoluční technologii FullDome. Ta promítne obraz do kupolí planetárií.

„FullDome je naprosto fascinující. Vzpomeňte si, když jste jako děti byli poprvé v planetáriu, kde do obří kupole promítli hvězdy. A teď si představte, že tam uvidíte obraz ve vysokém rozlišení a s prostorovým zvukem. Film vás obklopí. Stanete se hlavním hrdinou a vše prožijete jeho očima.“, popisuje režisér.

Tvůrci postavili dekoraci místnosti vesmírné lodě. „Lidé nás od stavby zrazovali s tím, ať všechno raději vytvoříme v počítači. To jsem odmítl. Chtěl jsem skutečnou dekoraci, která dodá filmu autenticitu. Vše muselo sedět přesně na milimetry.“, říká Kašpařík.

Technologie FullDome vyžaduje jiný způsob natáčení. Z pohledu hlavní postavy divák uvidí pouze ruce, takže bylo zásadní najít někoho, kdo právě rukama dokáže vyjádřit všechny emoce. Režisér proto obsadil mima Radima Vizváryho.

Steadicam operátor Jaromír Šedina (Faunův labyrint) sestrojil konstrukci přímo na tělo Vizváryho s kamerou Red Epic a speciálním objektivem, který snímal vše okolo. Mim tak musel být v dekoraci sám. Vše včetně světel a ostření kamery řídil štáb na dálku – bezdrátově.

„Připadalo mi, že bezdrátově jsme byli propojeni i mezi sebou. Energie týmu byla ohromná. Film vznikal z nadšení a chceme ho proto věnovat všem filmovým nadšencům.”, dodává režisér, který plánuje uvedení filmu na festivalech a speciální projekce v planetáriu pro fanoušky facebookové stránky Jsem brána.

Kontakt na tiskového mluvčího NATLAND Group:

PhDr. Pavel Lukeš
M: 604 281 361

Co by vám nemělo uniknout

1. 8. 2019Naše výstupy

Petr Bartoň - Lze i lépe č. 8

Číst dále

25. 7. 2019Tiskové zprávy

ECFS ze skupiny Natland má za sebou rekordní rok

Číst dále

15. 7. 2019Tiskové zprávy

Natland v roce 2018 vyrostl o třetinu a zvýšil zisk

Číst dále

1. 7. 2019Naše výstupy

Petr Bartoň - Lze i lépe č. 7

Číst dále