Johny Darkwah z Gauss Algorithmic odpovídá na „Nej“ otázky

31.10.2022

Gauss Algorithmic, další z technologických venture investic v portfoliu investiční skupiny Natland, patří v oblasti umělé inteligence a datových analýz ke špičce oboru. Za dobu ve skupině vyrostla mezi jedinečné hráče, kteří pomáhají upgradovat podnikání a business pomocí AI. Tým kolem Johny  , který odpovídá na „Nej“ otázky, co je v Gauss Algorithmic nového, má za sebou desítky úspěšných projektů a pro klienty už vytvořil hodnotu přesahující 300 milionů dolarů.

Největší highlight Gauss Algorithmic v posledních měsících?
Rozhodně úspěšné vstupy do nových odvětví. Tradičně jsme se věnovali bankám a mobilním operátorům, ale umělá inteligence začíná pronikat i do nových odvětví (zdravotnictví, pharmacie, herní průmysl, móda, …) a stále více firem se na nás obrací pro nová řešení.

Nejdůležitější tři věci, bez nichž by to v Gauss Algorithmic nešlo?
Kvalitní tým, naše schopnost být flexibilní a nekonvenční. A také podpora partnerů a investorů.

Nejlepší produkt?
V našem případě to bude Kapnetix. Jednoduchá věc, kterou někteří lidé dělají pět dní, dokážeme my ve stejné kvalitě, za pár minut. I proto  je potenciál toho produktu víceméně jasný po úvodních dvou minutách, když o něm vyprávím, a to často i lidem, kteří o motion capture nikdy neslyšeli.

Největší potenciál dalšího rozvoje?
Dostali jsme se do stavu, kdy většina odvětví neřeší “zda vůbec”, ale “kam“ přesně AI zavést, aby to dávalo smysl. Chceme být u těch nejzajímavějších odvětví, které se využitím AI zásadně změní. Není pro nás cesta nafukovat firmu do nekonečna. Chci, aby lidé viděli, že když Gauss něco staví, nebo začíná, bude to skvělé. Něco, jak když James Cameron natáčí filmy.

Nejlákavější místo, kam chcete expandovat, kde chcete být přítomni a proč?
Pro nás je dobré mít mix Evropy a USA. Díváme se na to spíš z pohledu diverzifikace, protože každý trh má své výkyvy, když se něco děje v Evropě, zpravidla se v USA nic neděje a naopak.
A záleží samozřejmě na službě a produktu, s kterým kam jdeme. Například produkt opřený o zpracování přirozeného jazyka je poměrně výhodné rozjet na jednotnějším a větším americkém trhu, než řešit jazyky a kulturní rozdíly v Evropě. Na druhou stranu fintech je lepší rozjet v Evropě díky vyspělejší infrastruktuře.

Nejdůležitější cíl, k němuž businessově míříte?
Minimálně chceme být u zrodu špičkových produktů, které pohání AI technologie. Ať už to budou naše sólo produkty nebo ty, které budou ve spolupráci s jinými, chceme postupně investovat čas a peníze do těch, které mají šanci s naší pomocí uspět.

Největší výzvy, aneb na čem chcete zapracovat?
Projekty začínají být komplexnější. Mnozí si uvědomují, že to už není o tom, nějak vsunout AI do běžného provozu a čekat na zázrak. Často nejlepší řešení vyžadují i procesní změny nebo kompletní přeměny, aby se “revoluční” technologie využila na plno. Tím jsme nuceni začít pomalu doplňovat naše řady o nové role.

Nejlepší věc v Gauss Algorithmic, respektive co vás ve firmě nejvíc baví a proč vás baví ona?
Baví mě pracovat s lidmi, kteří jsou mnohem chytřejší než já. Když si to navíc ještě sedne kulturně, tak se pak strašně těším z toho a na to, co takové týmy dokáží vytvořit. Jeden z hlavních důvodů, proč jsem se rozhodl vést Gauss, bylo, že nemám rád nevyužitý potenciál. A ten tahle firma má obrovský, takže věřím, že mé rozhodnutí bylo správné.

Nejzásadnější vzor? Firma, člověk, start-up?
Baví mě sledovat hodně lidí a inspirovat se, zkouším si vzít od každého něco, ale nemám žádný jediný vzor, který bych chtěl kopírovat. Z byznysového světa má určitě můj obdiv Warren Buffett. Jinak pak Chris Do (The Futur) nebo Ryan Renolds a jeho marketing.

 

Zpět na přehled