Natland dokončuje fúzi módních značek

15.9.2021

Módní brandy ZOOT, Urban Store a Bibloo začnou nově vystupovat pod společnou entitou Digital People. Ta se tak stane zastřešující společností pro fashion značky a eshopy, které nabízejí 300 světových značek v 11 zemích Evropy. Cílem je díky synergiím zefektivnit provoz, a přitom poskytnout zákazníkům ještě lepší uživatelský zážitek z nákupu.

Praha, 15. září 2021 – Investiční skupina Natland konsoliduje své fashion aktivity pod jednu společnost. Dokončuje fúzi módního omnichannel prodejce módy a doplňků ZOOT s v červnu akvírovanou společností Digital People, která provozuje online obchody s módou Bibloo a Urban Store. Jediným akcionářem společnosti Digital People je Company New z investiční skupiny Natland.

„Fúze, která bude účinná od 1. října 2021, má mimo jiné přinést zjednodušení v rámci účetnictví, skladování, IT i nákupu stovek módních značek. Například účetnictví přejde na jeden homogenní systém, zmenší se počet ručních a nadbytečných kroků. Vše má jeden cíl, kterým je ještě lepší zákaznický zážitek při nákupu módy online v kombinaci s výdejnami radostmi, kterými konkurence nedisponuje,“ říká Tomáš Raška, většinový vlastník skupiny Natland.

Zákazníci všech e-shopů budou moci využívat síť výdejen radosti, kterých teď ZOOT nabízí více než 120 a všichni zákazníci budou mít možnost vyzkoušet si zboží při vyzvednutí. „S Urban Store do skupiny přibyly dva velké obchody – v Praze na Václavském náměstí a v Brně. Z nich vytváříme zároveň největší výdejny radosti a chceme z nich udělat místa pro setkávání i zábavu, například ve velké prodejně v Praze lze konat i módní přehlídky,“ uvedl Milan Polák, CEO ZOOT.

Jedním ze zásadních kroků fúze je vedle spojení týmů také zdokonalení webů díky jednomu IT řešení. Transformace na moderní robustní IT systém již probíhá. V nejbližších dnech bude ke stažení nová mobilní aplikace ZOOT, kterou má již nyní nainstalovanou 80 tisíc zákazníků. Na stejném technologickém řešení budou moci fungovat i ostatní brandy ve skupině. Přínosem fúze je také propojení skladů a zrychlení expedice objednávek zákazníků všech e-shopů. „Bibloo a Urban Store měly sklad v Jenči u Prahy, ten se nyní přestěhuje do skladu ZOOT v Říčanech. Z technického hlediska to znamená přesun 400 000 kusů zboží, ale také posílení směn a zrychlení odbavování objednávek. Tedy i odpolední objednávky nově odejdou zákazníkům v ten samý den,“ dodal Milan Polák.

Skupina Digital People nabízí zákazníkům výběr z 1,2 milionu kusů oblečení, bot a doplňků od 300 značek. U každého e-shopu došlo k jasné definici brandové strategie a také segmentu zákazníků. Zatímco Urban Store je zaměřen především na sportovní oblečení, Bibloo přináší prémiové značky, které dosud v ZOOT chyběly. Překryv zákaznických databází e-shopů činí jen tři procenta, skupina tak umí cílit na všechny typy zákazníků. Z hlediska dodavatelů vzniká silný partner, který nabídne prodej jejich značek a zboží v 11 zemích Evropy. Expanze a růst v zahraničí je jedna ze zásadních iniciativ celé skupiny.

Zpět na přehled